Mindfull-stress!

Mindfullness. Det snakkes så mye om det for tiden. Er det noe tess i det da?

Oppmerksomt nærvær er et norsk begrep om det samme. Et det egentlig noe hokuspokus? Det handler om å være tilstede i sitt eget liv, akkurat her og nå. Man skal hindre tankestrømmen i å være konsentrert om frustrasjoner over fortiden og bekymringer for fremtiden. Folk som stresser styrer med det som har skjedd og det som skal skje. Det er jo akkurat i dette sekundet man kan forta seg noe, ikke i morgen eller i går.

Det høres jo veldig lett ut da, og er veldig vanskelig.

“Det der er noe fjas”, sier min far og sitter på bryggekanten med sigaren og ser på solnedgangen her og nå. (Morsomt at han er verdensmester i mindfullness uten å vite det, tenker jeg.)

3 thoughts on “Mindfull-stress!

  1. Tror mange hadde vært mer lykkelig hvis de kunne gi litt slipp på kjipe ting som har skjedd før… Samtidig er det jo hva som har skjedd før som definerer oss. Selv er jeg litt for flink til å planlegge fremover, men klarer da å nyte nuet nå og da også. 🙂 (likte kommentaren om faren din. :D)

  2. Eg drøymde at livet var glede
    Eg vakna og fann det var plikt
    Eg gjorde mi plikt
    -og fann at livet var glede.

    Tagore
    BildemedDiktkjøptiLærdaldaIngridvar10mndHar hengtoverKjøkkenbordetIalleår!

Legg igjen en kommentar

