Spinnspinnspinn

Jeg skulle på spinning en dag på studentsenteret i Bergen. Mandag er klassisk dag. Hva blir jeg slått i bakken av på vei inn? Sykt mange flotte jenter! Guri så mange spreke, fine, freshe, flinke jenter! Jeg tok meg selv i lure på hva i huleste vi drev med alle sammen… Var alle ute i samme uærlige ærend som meg eller hadde folk andre, litt mer gyldige grunner? …

Det er jo veldig bra for kroppen at vi får trent. Og spinning er effektivt og bra. Gjør vi det fordi vi vil at kroppen skal virke? Jeg kan i hvert fall selv si at det var HELT andre grunner enn min egens kropps ved og vel som var grunnen til at jeg slepte meg opp her en mandags kveld… Hvem er vi der for da? Oss selv og kroppen vår eller alle andre?

Det er merkelig å tenke på at vi av egen frie vilje vil være inne og puste hverandres klamme luft til syremusikk, i stedet for å gå på Fløyen og puste vår egen luft…

2 thoughts on “Spinnspinnspinn

  1. Har faktisk bestemt meg for å ikke kjøpe kort hos SiB i år. Bergensfjellene er så herlige, og da slipper man å date mens man trener og pølseskinnsklær er ikke påbudt. Halleluja

Legg igjen en kommentar

