SUVERENT!

Jeg er så lei av å strebe! Jeg er så lei av å alltid ende opp med å ikke være fornøyd, fordi jeg ikke presterer så godt som jeg ville.

Hva pokker driver vi med?

Kan vi alle bli suverene? Hva er det egentlig som skjer i denne verden når alle vil være best trent, spise sunnest, ha den fineste leiligheten, gjøre det best på jobb/skole, være den peneste, morsomste, snilleste personen? Hva skjer egentlig da?

Jeg tror vi ender opp med mange misfornøyde sjeler, og mulig en og annen innimellom som nyter følelsen av å være best! Enn så lenge. Men jeg tror ikke de beste nyter tilværelsen særlig lenge heller, for rett som det er pustes de i ryggen, dyttes av pallen og må ut i konkurransen igjen.

Vi kan ikke alle bli best i alt vi vil. Vi kan ikke alle bli verdensmestere. Vi kan ikke alle være suverene. Av og til er det kanskje best å være helt sånn passe. Og faktisk er kanskje det en enda større prestasjon i dag enn å være best? Det å tørre å være sånn passe. Det å være slik man er. Det å ha skavankene utenpå. Det heier jeg på!

7 thoughts on “SUVERENT!

Legg igjen en kommentar

