A good one eller god nok?

Hva gjør en lykkelig? Jeg har egentlig alltid tenkt at om man klarer noe og blir god på noe så får man mestringsfølelse. Og da blir man lykkelig. Eller i hvert fall så føler man seg bra. Alle trenger å føle seg bra og alle trenger å kjenne at de får ting til! Jeg er ikke i mot å være god! Det finnes mange mennesker som er utrolig gode til noe, og som jeg heier på! Når man jobber hardt for å nå et mål, så fortjener man å få det til! Og det gjør de aller fleste!Så hva er poenget mitt? Godtnok handler ikke om at alt er best når det er gjort sånn passelig. Godtnok handler for meg om at det av og til må være greit at ikke alt er perfekt. Det handler ikke om at ingen har lov til å være god på noe (for det har vi vel alle behov for!), men at det ikke er nødvendig å være god på ALT! For noen ganger er det godt nok som det er. Og noen ganger må det være greit at noe er ålreit, verken mer eller mindre! Og hvis vi kan synes at noe er godt nok som det er, så kan vi bruke energien vår på det vi vil! Og det vi vil får vi som regel til!

Legg igjen en kommentar

