Bare skyer

Jeg leste et intervju med en jente som sa at hun ikke var så redd for tankene sine: “det er jo bare tanker, som skyer på himmelen som svever forbi.” Det der syns jeg er en ganske fin tilnærming! Tenk så mange rare tanker man har i løpet av en dag! (i hvert fall jeg og kanskje noen andre). Tenk om man skulle tillegge alle de like mye vekt!

Det er kanskje ikke konstruktivt å bruke energien sin på tanker som: “nå faller flyet ned!” / “jeg kan bli spist av en bjørn!” / “de syns at jeg er teit!” / “jeg er ikke god nok!”

Selv om det kanskje kan bli et actionfylt liv om man vektlegger disse tankene, er det mulig bedre om de får lov å være skyer som bare svever forbi. Man tar ikke ned skyene. I verste fall observerer man de bare idet de skvever forbi. Noen ganger legger man ikke merke til dem engang.

Da kan man bruke energien sin på noe man faktisk kan gjøre noe med: hva man vil i dette livet. Bjørnemåltid, flykrasj og hva alle andre synes kan man la ligge.

Vanskelig det der, men god tanke…?

2 thoughts on “Bare skyer

  1. Herlig blogg du har! Jeg har tittet innom noen ganger nå, og du kommer med så mange fine ord og tankevekkere! Fint innlegg, jeg er også en av dem som gjerne kan la tanker være skyer mange ganger 🙂

    • Tusen takk! ❤ Vi har vel alle tanker som vi burde sette på en sky, og i hvert fall ikke ta ned å gruble på. Takk for at du delte – og takk for kommentar! =)

Legg igjen en kommentar

