Grining og svake mennesker

Jeg så en dokumentar om en gammel og helt fantastisk dame som gjorde mye veldedighet, langt utenfor Norges grenser. Reporteren poengterte at hun var veldig sterk, og lurte på om ikke det var tøft å være vitne til så mye elendighet. Han lurte på hvorfor hun ikke knakk sammen. Hun sa selv at hun ofte knakk sammen og at hun var mye svak og gråt ofte. Denne damen mente man kunne være begge deler og at når man er svak og tør å vise det, så er man sterk. Ikke alle tør å vise sine svakheter. “Jeg er svak, men jeg blir ikke handligslammet av det. Jeg er sterk i min svakhet.”

Godt sagt.

Forrige gang jeg gråt for ingenting og det ble bemerket prøvde jeg meg på: “Bare så du vet det, så er jeg sterk i min svakhet”. Det var lite respons på den vil jeg si…

One thought on “Grining og svake mennesker

Legg igjen en kommentar

