Glede en annen på din egen møkkadag?

Jeg fikk en ganske ærlig melding fra en venninne. Det sto rett ut: «Det er en av disse dagene. En skikkelig møkkadag. Har du det bra? Kan du fortelle meg noe gøy?» Hun hadde tydeligvis en veldig dårlig dag, ja en skikkelig møkkadag. Det første jeg tenkte var: «Velkommen i gjengen! Her er det også møkkadag! Deal med din egen for jeg har nok med min!» Mitt første svar var en evig lang medlidende forklaring på at vi alle har møkkadager innimellom og at jeg også hadde det. Så leste jeg meldingen hennes igjen, og fant ut at det var jo ikke det hun ba om. Hun spurte om jeg kunne fortelle noe GØY. Ikke fortelle om min egen møkkadag. Så jeg satt meg ned og prøvde å komme på noe GØY. Det var ikke så vanskelig som jeg hadde trodd.

Jeg laget en liste med gøye ting. At hun snart var ferdig med oppgaven sin. At vi snart skulle kose oss sammen. Jeg skrev noen morsomme opplevelser vi har hatt, og noen som jeg gleder meg til vi snart skal dele. Jeg avsluttet det hele med en liten prompevits, og da lo jeg godt. Av meg selv.

Jeg tok meg i å tenke hvor godt der var å måtte presses til å finne på noe GØY å skrive. Å bli presset til å oppmuntre. Å bli presset til å komme med noe positivt. På en møkkadag, som plutselig var blitt en ordentlig GOD DAG.

Gled en annen, og du ler snart selv?

Her er tre fine damer som jeg er veldig glad i, og som lar det gå sport i å glede andre. Det ser ut som de koser seg de og…

3 thoughts on “Glede en annen på din egen møkkadag?

Legg igjen en kommentar

